Advies Coronavirus (Covid-19)

Beste Patiënt, in verband met het coronavirus Covid-19 en in overleg met het Verbond van Vlaamse Tandartsen (VVT) en de Vlaamse Beroepsvereniging van Tandartsen (VBT), zijn reguliere behandelingen opnieuw toegestaan.

We zijn alle dagen aanwezig, maar wegens de nog strikt te volgen hygiënische maatregelen kunnen we de telefoon niet steeds tijdens behandelingen opnemen. Daarom is het raadzaam om boodschap én uw telefoonnummer in te spreken op ons antwoordapparaat zodat we u kunnen terugbellen.

De tandartsenpraktijk is van maandag tot vrijdag bereikbaar tussen 8u30 en 17u. Als de behandeling kan doorgaan, zal uw tandarts de nodige hygiënische informatie verstrekken zodat dit veilig kan doorgaan. Patiënten met Covid-19 symptomen zoals ademhalingsklachten, hoest- of nies-klachten zullen niet in aanmerking komen voor behandeling in de privépraktijk.

Bij een acuut tandheelkundig probleem verzoeken wij u eerst telefonisch contact met ons op te nemen en niet zomaar naar de praktijk te gaan.

Onder acute tandheelkundige  problemen vallen:

• Trauma (ongevallen)
  • Nabloeding na een behandeling
  • Acute hevige pijn
  • Acute ontstekingen

Indien u een (lang)lopende behandeling heeft en hierover vragen heeft, neem dan contact op met de praktijk. Ook voor overige vragen over uw behandeling kunt u zich telefonisch wenden tot de praktijk.

Mocht u tegelijkertijd symptomen van het Covid-19 / coronavirus hebben én een acute tandheelkundige probleem: Neem dan eerst telefonisch contact op met de praktijk. Kom niet zelfstandig naar de tandartspraktijk om verdere verspreiding van het coronavirus te voorkomen. Gelieve ook zelf de algemene richtlijnen van de overheid in verband met hygiëne op te volgen en ook bij lichte klachten van verkoudheid contact op te nemen met ons.

Uiteraard zullen wij u over de verdere ontwikkelingen rond de tandartspraktijk en Covid-19 blijven informeren.

Alvast bedankt voor uw begrip.

Team Tandartsenpraktijk Els Dermaut