≡ Menu

Advies Coronavirus (Covid-19)

Beste Patiënt,

U bent van ons gewoon dat uw gezondheid de allerhoogste prioriteit heeft. In verband met het coronavirus en in overleg met het Verbond van Vlaamse Tandartsen (VVT) en de Vlaamse Beroepsvereniging van Tandartsen (VBT) hebben wij besloten om vanaf maandag 16 maart enkel nog acute zorg te verlenen. Afspraken voor niet acute behandelingen worden tot nader order uitgesteld.

Patiënten die in de komende weken een afspraak hebben, worden gevraagd de tandarts telefonisch te contacteren om na te gaan of hun behandeling kan doorgaan. De tandartsenrpaktijk is van maandag tot vrijdag bereikbaar tussen 8u30 en 17u. Als de behandeling kan doorgaan , zal uw tandarts de nodige hygiënische informatie verstrekken zodat dit veilig kan doorgaan. Patiënten met symptomen zoals ademhalingsklachten, hoest- of niesklachten zullen niet in aanmerking komen voor behandeling in de privépraktijk.

Deze maatregel is tenminste van kracht tot maandag 20 april 2020. Bij een acuut tandheelkundig probleem verzoeken wij u eerst telefonisch contact met ons op te nemen en niet zomaar naar de praktijk te gaan.

Onder en acuut tandheelkundig probleem vallen:

• Trauma (ongevallen)
  • Nabloeding na een behandeling
  • Acute hevige pijn
  • Acute ontstekingen

Indien u een (lang)lopende behandeling heeft en hierover vragen heeft, neem dan contact op met de praktijk. Ook voor overige vragen over uw behandeling kunt u zich telefonisch wenden tot de praktijk.

Mocht u tegelijkertijd symptomen van het coronavirus hebben én een acute tandheelkundige probleem: Neem dan eerst telefonisch contact op met de praktijk. Kom niet zelfstandig naar de tandartspraktijk om verdere verspreiding van het coronavirus te voorkomen. Gelieve ook zelf de algemene richtlijnen van de overheid in verband met hygiëne op te volgen en ook bij lichte klachten van verkoudheid contact op te nemen met ons.

Uiteraard zullen wij u over de verdere ontwikkelingen blijven informeren.

Alvast bedankt voor uw begrip.

Team Tandartsenpraktijk Els Dermaut